در چند وقت اخیر شگردهای جدید درآمدزایی شرکت های ایرانی برای مردم کاملا نمایان شده یک نمونه آن حاشیه فروش حواله خودرو شاهین است که اخیر اتفاق افتاده است
برای آگاهی از جزئیات کلیپ زیر را ببینید؛
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلاغ نیوز، حاشیه فروش حواله خودرو شاهین از آنجایی شروع شد چند روز پیش حواله خودروی شاهین سایپا جلوی سازمان بازرسی کشور تجمع کرده بودند و خواستار ورود دستگاه نظارتی و قضائی به اقدام شرکت سایپا برای نوعی کم فروشی یا فریب بودند
اما داستان از چه قرار بود
عده ای پس از تبلیغات دهن پرکن سایپا برای رونمایی از خودروی فوق مدرنش یعنی شاهین سریع بعد از نخستین پیش فروش ثبت نام کردند تا به قول آقای باقری قائم مقام سایپا سوار خودرویی لوکس با امکانات پیشرفته شوند!
عده ای شانس با آنها یار بود و در نخستین قرعه کشی برنده شدند، اما آیا آنها برنده یک خودروی لوکس شدند؟ به طور قطع خیر.
چراکه بعد از اینکه سایپا مشمولان را برای تکمیل وجه دعوت کرد قراردادی جلوی آنها قرار داد که خیلی با شاهین وعده داده شده متفاوت تر بود و در واقع با اضافه کردن حرف s به خودروی شاهین عملا خودروی بدون آبشن را به آنها فروخت و ۲ هفته بعد از تکمیل وجه سایپا تیپ بندی خودروی شاهین را با انواع s و g معرفی کرد که مدل اس آن فاقد امکانات وعده داده شده بود و به نوعی خودروی شبیه به تیبا و … به مشتریان عرضه کرد.
اتفاقات عجیب!
نکته جالب اینجاست که این خودروساز دولتی است و یک شرکت خصوصی و کوچک نیست و اینکه مشتریانش را بازی می دهد و نکته دوم این است که خودروی شاهین همان خودروی رهام است که حدود یک دهه است که به عنوان خودروی با طراحی ایرانی و خارجی تبلیغ می شود و قرار بود بازار خودروی ایران را متحول کند.
اما حالا یک خودروی معمولی است که خیلی از مشتریانش از خرید آن با این قیمت های نجومی پشیمان شده اند.
از نظر حقوقی هم جالب اینجاست که در اطلاعیه و بخشنامه فروش سایپا فقط کلمه شاهین وجود داشته و بعد از اینکه مشتریان مشخص شدند با قراردادن یک پسوند عملا ماهیت خودرو را عوض کردند.
حالا سوال این است که آیا دستگاه های نظارتی عمدا سکوت می کنند یا این رفتارها را مجاز می دانند!